חדשות : אינטל מכריזה על כוונתה להנפיק את מובילאיי לציבור

ההנפקה הראשונית לציבור מתבססת על הצמיחה בהכנסות והחדשנות המוכחת של מובילאיי, ואף צפויה לשקף ערך חבוי עבור בעלי המניות של אינטל.

עיקרי החדשות:

  • מובילאיי היא מובילה בשוק מערכות עזר לנהג ופתרונות נהיגה אוטונומית. החברה צפויה להציג לשנת 2021 צמיחה של למעלה מ-40% בהכנסות, בהשוואה לשנת 2020, יחד עם שיא של 41 זכיות בפרויקטים חדשים עם יותר מ-30 יצרניות רכב מובילות ברחבי העולם.
  • לאחרונה סיפקה מובילאיי את הצ'יפ ה-100 מיליון שלה (מערכת-על-שבב – EyeQ®), חשפה את המונית האוטונומית של החברה (הרובו-טקסי), והרחיבה את תוכניות הניסוי של הרכב האוטונומי (AV) במספר ערים בארה"ב, אירופה ואסיה.
  • אינטל תישאר בעלת מניות הרוב במובילאיי.
  • אינטל ומובילאיי ימשיכו לשתף פעולה בפיתוח פתרונות וטכנולוגיות במטרה לקדם את האינטרסים של שתי החברות בשוק טכנולוגיות הרכב.
  • פרופ' אמנון שעשוע וצוות ההנהלה של מובילאיי ימשיכו להוביל את החברה.

 

בתמיכתו המלאה של דירקטוריון אינטל, אינטל הודיעה היום על כוונתה להנפיק את מובילאיי בארה"ב באמצע שנת 2022 באמצעות הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניות חדשות של מובילאיי. המהלך צפוי לשקף ערך חבוי לבעלי מניות אינטל, על ידי הפיכת מובילאיי לחברה נסחרת באופן עצמאי, יתבסס על ההישגים המוצלחים של מובילאיי לאורך השנים וישרת את השוק המתרחב בתחומה.

אינטל תיוותר בעלת מניות הרוב במובילאיי, ושתי החברות ימשיכו לפעול כשותפות אסטרטגיות, במטרה לספק פתרונות מחשוב חדשניים שייתנו מענה למגמת הצמיחה של פתרונות טכנולוגיים בענף הרכב. כחלק ממגמת צמיחה זו, צפוי שחלקם של שבבי הסיליקון עתיד לתפוס כ20% מכלל רכיבי החומרה  (BOM) של רכבי פרימיום עד שנת 2030.

פרופ' אמנון שעשוע ימשיך לשמש מנכ"ל החברה ויחד עם צוות ההנהלה הבכיר ימשיך להוביל את החברה. גם חברת Moovit שנרכשה לאחרונה, צוותי אינטל העובדים על פיתוח לידר ומכ"ם (רדאר) ופרויקטים אחרים של מובילאיי ימשיכו לפעול כחלק ממובילאיי.

בארבע השנים שחלפו מאז נרכשה מובילאיי על ידי אינטל, החברה הגדילה את הכנסותיה באופן משמעותי, הובילה חידושים טכנולוגיים רבים וביצעה השקעות משמעותיות, במטרה לפתור את הסוגיות המדעיות והטכנולוגיות הקשות ביותר כהכנה לפריסה רחבת היקף של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית.

"הרכישה של מובילאיי על ידי אינטל הייתה הצלחה גדולה. מובילאיי הציגה רווחי שיא, שנה אחרי שנה, כאשר ב-2021, צפויים הרווחים להיות גבוהים בלמעלה מ-40% ביחס לאשתקד. ענין זה מדגיש את התועלת המשמעותית לשתי החברות במסגרת השותפות המתמשכת שלנו", אמר מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר. "אמנון ואני החלטנו שהנפקה ראשונית לציבור מהווה את ההזדמנות הטובה ביותר להתקדם על בסיס היכולת המוכחת של מובילאיי לחדשנות, ובתוך כך לאפשר גם שיקוף הערך החבוי עבור בעלי המניות".

מובילאיי היא מובילה עולמית ועומדת בחזית החדשנות במערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ופתרונות לנהיגה אוטונומית – שוק הצומח ומתפתח במהירות ומשנה את אופן הסעת הסחורות והאנשים ברחבי העולם. בשנת 2021, סיפקה מובילאיי את השבב ה-100 מיליון שלה (מערכת-על-שבב  –  EyeQ®), הרחיבה את תוכניות הניסוי של הרכב האוטונומי במספר ערים  בארה"ב, אירופה ואסיה, חשפה את המונית האוטונומית (הרובו-טקסי) שלה, והכריזה על מספר שיא (41) של זכיות בפרויקטים חדשים עם יותר מ-30 יצרניות רכב מובילות ברחבי העולם. פרויקטים אלה כוללים מגוון טכנולוגיות, החל מהספקת טכנולוגיות לסיוע לנהג, עובר במערכות סיוע מתקדמות (L2+), ועד למערכות נהיגה אוטונומית מלאות.

מובילאיי גם הבטיחה את התקשרותה במגוון עסקאות בתחום הניידות כשירות (MaaS) החל משנת 2023, כמו גם תכנון ייצור מערכות נהיגה אוטונומיות המיועדות לרכבים אוטונומיים, הן לעסקים (B2B) והן לצרכן קצה (B2C), וזאת החל משנת 2024.

"מובילאיי נהנתה מצמיחה מואצת והזדמנויות רבות, מאז הצטרפותה למשפחת אינטל, כמעט שילשה את אספקת השבבים השנתית, את רווחיה, ואת מספר העובדים מאז הרכישה", אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי. "שיתוף הפעולה שלנו עם אינטל ממשיך לספק למובילאיי משאבים טכניים ותמיכה יקרי ערך, שהניבו תזרים מזומנים חופשי, דבר המאפשר לנו מימון פיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית מהכנסות שוטפות. שיתוף הפעולה  הטכנולוגי של מובילאיי ואינטל ימשיך לספק פתרונות פלטפורמה מעולים עבור לקוחותינו".

המחויבות ארוכת הטווח של אינטל לתעשיית הרכב מודגשת באמצעות תוכניות שהוכרזו לאחרונה, לרבות האקסלרטור של אינטל (the Intel Foundry Services Accelerator) וייעוד משאבים לתעשיית הרכב. אינטל תמשיך לתמוך במובילאיי באמצעות משאבים טכניים, במטרה לספק לתעשייה טכנולוגיות חיישנים מובילות, בעוד החוזק של מובילאיי בתחום הרכב ימשיך לאפשר לאינטל לתת מענה  להזדמנויות הגדלות בתחום. יכולת הפעולה הגלובלית של אינטל יחד עם היכולת שלה להציע שרשרת אספקה ​​מגוונת מבחינה גיאוגרפית, רשת ייצור גלובלית ומומחיות ברדאר (מכ"מ), לידר ותוכנה ממשיכים למצב את מובילאיי בדרכה להצלחה מתמשכת.

מובילאיי הונפקה לציבור ב-2014; היא נרכשה על ידי אינטל ב-2017. אינטל מחזיקה כיום ב-100% ממניות מובילאיי וצפויה להישאר בעלת מניות הרוב אף לאחר השלמת ההנפקה הראשונית לציבור. לאינטל אין כוונה לבצע ספין-אוף או למכור את בעלות הרוב שלה במובילאיי בדרך אחרת.

החלטה סופית בדבר ההנפקה הראשונית לציבור, תנאיה והתזמון הסופי שלה תלויים בתנאי השוק וייקבעו על פיהם.

מכיוון שאינטל, כבעלת הרוב, תמשיך לאחד את דוחותיה של מובילאיי באופן מלא, לעסקה לא צפויה להיות השפעה על היעדים הפיננסיים של אינטל לשנת 2021 או לטווח ארוך יותר.

שתפו את הכתבה:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

כתבות נוספות

סקירה: מצלמת אבטחה ביתית Provision PTCam-04
סקירה: מצלמת אבטחה ביתית Provision PTCam-04
סקירה : אוזניות CMF Buds Pro – על איכות לא צריך לשלם הרבה
סקירה : אוזניות CMF Buds Pro – על איכות לא צריך לשלם הרבה
הכרזה : Intel , מכריזה על מאיץ הבינה המלאכותית גאודי 3 – מהיר יותר ב-50 אחוז מהמתחרים
הכרזה : Intel , מכריזה על מאיץ הבינה המלאכותית גאודי 3 – מהיר יותר ב-50 אחוז מהמתחרים
השקה : Logitech G Pro X 60 Lightspeed – מקלדת מיני לגיימרים עם טכנולוגיית ה-Keycontrol
השקה : Logitech G Pro X 60 Lightspeed – מקלדת מיני לגיימרים עם טכנולוגיית ה-Keycontrol
חדשות סייבר : Sophos מדווחת – רוב התקיפות בשנת 2023 ניצלו את שירות הגישה מרחוק לארגון
חדשות סייבר : Sophos מדווחת – רוב התקיפות בשנת 2023 ניצלו את שירות הגישה מרחוק לארגון
חדשות סייבר : Cyfox , מדווחת על האצת התקיפות על ישראל באמצעות מבצע OpIsrael
חדשות סייבר : Cyfox , מדווחת על האצת התקיפות על ישראל באמצעות מבצע OpIsrael
סקירה : Intel ARC A750 – כרטיס מסך לגיימרים במחיר שפוי
סקירה : Intel ARC A750 – כרטיס מסך לגיימרים במחיר שפוי
previous arrow
next arrow

שמרו על קשר

אנו עושים הכל על מנת לספק לכם תוכן איכותי אמין ומקורי במידה ומצאתם טעות או לכל נושא אחר אנא מלאו את הפרטים למטה ונחזור אליכם במהירות האפשרית.