במהלך מסיבת עיתונאים של אינטל היום, חשפה מובילאיי, חברת בת של אינטל, מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים חדשים שנועדו לשנות את חווית הנהג והנוסעים בעולם. עסקאות עם קבוצת פולקסווגן, פורד ו-Zeekr נחשפו כדי להמחיש את ההיקף והחדשנות של טכנולוגיית ADAS-to-AV של מובילאיי. מובילאיי חשפה גם את מערכת EyeQ® Ultra שלה, הרכב אוטונומי על שבב (AVoC) הראשון של מובילאיי שנבנה במיוחד עבור כלי רכב אוטונומיים בדרגה 4.
העסקאות והתכניות החדשות שנחשפו כוללות:
יישום עולמי ראשון של Swarm Data"" עבור ADAS: קבוצת פולקסווגן היא יצרנית הרכב (OEM) הראשונה המיישמת את נתוני המיפוי של מובילאיי, במטרה לשפר את הנוחות והבטיחות של מאפייני ADAS ברחבי העולם. Mobileye Roadbook™ הוא מסד נתונים ממיקור המונים שנוצר בענן, של מפות מדויקות ביותר ברזולוציה גבוהה. הדאטה נאספת באמצעות כלי רכב המצוידים בטכנולוגיית מובילאיי ברחבי העולם, וקבוצת פולקסווגן משתמשת כעת בנתונים אלה כדי לשפר את חווית הנהג באמצעות Travel Assist 2.5. לדוגמה, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה יתאפשר באזורים מסויימים אף אם סימוני הנתיב דהויים. טכנולוגיית Road Experience Management הקניינית של מובילאיי צוברת ומייצרת באופן אוטומטי מפות לרכב אוטונומי בענן, ומספקת פתרון מיפוי גלובלי וניתן להרחבה עבור כלי רכב אוטונומיים. המאפיין Travel Assist המתוגבר באמצעות Roadbook יהיה זמין בקרוב בדגמי הרכב החשמליים (EV) של פולקסווגן, סקודה וסיאט המבוססים על פלטפורמת MEB של פולקסווגן.
במהלך נסיעת מבחן משותפת במינכן, בדקו פרופ' שעשוע וד"ר הרברט דיס, יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת פולקסווגן, את מאפייני ה- Travel Assist החדשים של פולקסווגן מבית מובילאיי, ברכב מדגם ID.4. במהלך נסיעת המבחן, ציין דיס מספר יתרונות לשימוש בטכנולוגיית REM עבור היכולות המתקדמות. " בהשוואה למפות היתרון של שימוש בנתוני נהיגה אמיתיים הוא ברור… הכל עובד טוב, והמכונית עוקבת אחרי רכב אחר, ללא כל התערבות מצדי", הוא אמר.
פורד ומובילאיי מעמיקות מערכת יחסים ארוכת שנים: פורד ומובילאיי הכריזו על תוכניות להרחיב את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלהן. לדוגמה, פורד תתחיל להשתמש בטכנולוגיית REM (Road Experience Management) של מובילאיי, בגרסאות עתידיות של מערכת BlueCruise של פורד. BlueCruise, שתהיה זמינה כאופציה, מאפשרת ללקוחות לנהוג בלי לגעת בהגה, תוך ניטור על ידי מצלמה המופנית לכיוון הנהג שיכולה לזהות אם הנהג אינו מרוכז בדרך. כיום, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית של פורד כוללת טכנולוגיית עצור וסע ושמירה על מרכוז בנתיב. שיתוף הפעולה הנוסף משתמש ב- REM של מובילאיי כדי להרחיב את יכולות הנהיגה האטונומית של מערכת זו, בכבישים מהירים עם הפרדה (שאושרו מראש). בנוסף, החברות עובדות יחד על פלטפורמה פתוחה של מובילאיי שתאפשר לפורד לבנות ולשלב את הפתרונות של פורד בעצמה כדי להפוך את הנהיגה בעתיד לבטוחה וקלה יותר.
הרכב האוטונומי הראשון לצרכנים נבנה על בסיס Mobileye Drive™: מובילאיי ו-Zeekr, ירחיבו את השותפות על ידי בניית רכב חשמלי חדש לחלוטין עם יכולות L4, שיתבססו על טכנולוגיית החישה של מובילאיי True Redundancy™, טכנולוגיית המיפוי REM ומדיניות נהיגה מבוססת על מודל הבטיחות המתמטי Responsibly-Sensitive Safety (RSS). יחד עם הארכיטקטורה של Geely לבלימה מובטחת, היגוי וחשיבות קונספט ה-EyeQ הפתוח של ארכיטקטורת SEA של Geely, מתאפשרת אינטגרציה חלקה בין הטכנולוגיות של מובילאיי ושל Zeekr. זהו כנראה רכב ה-L4 הראשון בעולם המיועד לצרכנים. הופעת הבכורה של הרכב צפויה עד שנת 2024 בסין, עם השקה עולמית בהמשך.
חשיפה נוספת במסיבת העיתונאים הייתה של ה-Udelv Transporter, רכב חלוקה אוטונומי ייעודי המופעל על ידי Mobileye Drive. כפי שהוכרז בשנה שעברה, Udelv מתכננת לייצר יותר מ-35,000 כלי רכב מסחריים המונעים באמצעות מובילאיי עד 2028, כשהפעילות המסחרית צפויה להתחיל ב-2023.