מובילאיי מקבוצת INTEL מוסיפה היום את העיר ניו יורק לרשימת היעדים הגלובליים בהם עורכת החברה נסיעות מבחן ברכבים אוטונומיים.
מנכ"ל מובילאיי פרופסור אמנון שעשוע הכריז היום (יום ג') בשעה 18:30 שעון ישראל באירוע תקשורתי בנאסד"ק ניו יורק כיצד הטכנולוגיה של החברה מתכוננת לפריסה מסחרית.
ניו יורק העיר הגדולה ביותר בצפון אמריקה ואחת מסביבות הנהיגה המורכבות והמאתגרות בעולם נבחרה על מנת להמחיש את יכולות טכנולוגיית ה-AV של החברה.
מובילאיי לאחרונה ביקשה מעיריית ניו יורק אישור לבצע נסיעות מבחן של החברה ברחובותיה והיא החברה היחידה כיום המחזיקה באישור לביצוע נסיעות אוטונומיות בעיר.
כפי שניתן לראות בסרטון מטה, הרכב האוטונומי של מובילאיי, המבוסס מצלמה בלבד, נוסע בהצלחה ברחבי העיר ניו יורק, העמוסים לעייפה בהולכי רגל, רוכבי אופניים, נהגים אגרסיביים, כלי רכב החונים החנייה כפולה, אזורי בנייה, רכבי חירום, מנהרות וגשרים, וכיוב'. גישת ה True Redundancy™ של מובילאיי, ראשית "מכפילה את יכולותיה" של תת-המערכת המבוססת ראייה ממוחשבת, טרם הוספת תת-מערכת נוספת, המבוססת לידאר ורדאר, לצורך יתירות.
ככל שהרכבים האוטונומיים צוברים יותר שעות נסיעה כך הן צוברות ניסיון בהתמודדות עם דפוסי התנהגות דרך וכביש כגון:
הולכי רגל – בניו יורק תופעת חציית הכביש שלא במעברי החצייה היא תופעה נרחבת ועם מספר רב של הולכי רגל החוצים את הכביש על הרכב האוטונומי מוטלת המשימה לצפות את התנהגות הולכי הרגל ולשלב את הנתונים במדיניות הנהיגה של הרכב.
תרבות נהיגה – בכבישים פקוקים הנהגים חסרי סבלנות ויכולים להיות אגרסיביים מאוד בניו יורק בפרט ובולטים בהתנגות זו נהגי המוניות בעיר.
צפיפות תנועה ומגוון משתמשי הדרך – למרות הכמות הנמוכה יחסית של בעלי רכבים בעיר ניו יורק הכמות והמגוון של משתמשי הדרך היא מהגבוהות בעולם. ריבוי מוניות, אוטובוסים, לימוזינות, משאיות, עגלות מזון ועוד.
חניה כפולה – כדי לדעת מי חונה ומי לא על המכונית האוטונומית מוטלת משימה קשה במיוחד בעיר ניו יורק שבה חניות כפולות הן עניין שבשגרה עם ריבוי רכבים הפורקים סחורה בעיר. מובילאיי מצליחה להתגבר על בעיה זו על ידי למידת התנהגות משתמשי דרך אחרים מתי לעקוף.
בנייה – העיר ניו יורק היא אתר בניה אחד גדול ומובילאיי הודות למידע שנצבר במפות ה-AV שלה שמתעדכן תכופות יודעת את זה באמצעות איסוף מידע על נתיבים חסומים או סגורים מרכבים אחרים שנמצאים על הכביש בעוד חברות אחרות מוציאות מליוני דולרים באיסוף מידע באמצעות רכבי מיפוי.
מנהרות וגשרים – האי מנהטן מחובר לאזורים מסביבו באמצעות 15 מנהרות ו-21 גשרים, שרבים מדרכים אלה צרים ועל הכביש מונחים קונוסים או עמודים עקב אכילס של רוב כלי הרכב האוטונומיים. טכנולוגיית מיפוי ההמונים ומערכת החישה המיומנת של מובילאיי יודעת להתמודד עם אתגרים אלה בהצלחה.
העיר הזו באמת אף פעם לא ישנה (האורות!) – על אף שפריז ידועה בשם "עיר האורות", מנהטן היא עיר מוארת מאוד, גם בלילה. ה"רעש הוויזואלי" וזיהום האור מרתיעים את מערכת החישה של הרכבים האוטונומיים. אולם, עם התאמות אלגוריתמיות מועטות, כלי הרכב האוטונומיים של מובילאיי מתמודדים איתם ביעילות.
פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא ומנכ"ל מובילאיי אמר:
נהיגה באזורים עירוניים מורכבים כמו ניו יורק היא צעד משמעותי בבחינת יכולותיה של מערכת אוטונומית וקירוב התעשייה למוכנות מסחרית.