חדשות : כל ההכרזות מכנס GTC של חברת NVIDIA

אנבידיה חושפת מגוון טכנולוגיות ומוצרים חדשים בכנס GTC 2021; מכריזה על עדכונים לפלטפורמת Omniverse המאפשרת יצירה של עולמות וירטואליים ומציגה את פלטפורמת Quantum-2 שפותחה בישראל

עיקרי ההכרזות:

  • עדכונים לפלטפורמת Omniverse –  להאצת מעבר האינטרנט מ-2D לעולם תלת-ממדי חדש
  • Omniverse Avatar – פלטפורמה לפיתוח אווטארים אינטראקטיביים מונעי בינה מלאכותית עבור שיחות וידאו, גיימינג, רובוטיקה, שירות לקוחות ועוד מגוון ענפים
  • Omniverse Replicator – מנוע ליצירה של דאטה-סינתטי לטובת אימון מודולי AI בסביבה וירטואלית
  • Qunatum-2 – הדור הבא של פלטפורמת התקשורת למחשב על בסביבת ענן שפותחה בישראל
  • Jetson AGX Orin – מחשב-על לעיבוד AI בגודל כף יד עבור רובוטים, מכונות אוטונומיות ועוד
  • Drive Hyperion 8 – פלטפורמה חדשה עבור רכב אוטונומי הכוללת את החבילה המלאה הנדרשת לפיתוח רכב אוטונומי עבור ייצור ב-2024

סנטה קלרה קליפורניה, 9 בנובמבר 2021 – כנס GTC 2021: כנס הטכנולוגיה והבינה המלאכותית השנתי של אנבידיה, GTC 2021, יצא לדרך לפני זמן קצר עם השידור המרכזי של מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ג'נסן וואנג. בשידור חשף וואנג שורה של טכנולוגיות, מוצרים וחידושים שפותחו על ידי עשרות אלפי עובדי החברה בעולם, ובין היתר על ידי למעלה מ-2,800 עובדי אנבידיה בישראל. 

וואנג חשף שורה של פיתוחים טכנולוגיים ומוצרים, ובהם: פלטפורמת Qunatum-2 שפותחה כולה על ידי אנבידיה ישראל, וכן חידושים המניחים את התשתית לפיתוחם וחיבורם של עולמות וירטואליים ו"תאומים דיגיטליים" (Digital Twins). אלו יגיעו כחלק מהרחבת אקו-סיסטם NVIDIA Omniverse – פלטפורמת שיתופי הפעולה והסימולציה של אנבידיה. זו מאפשרת למהנדסים, מעצבים ואחרים לבנות ולחבר עולמות וירטואליים בעלי דיוק פיזי (Physical Accurate Virtual Worlds) ותאומים דיגיטליים.

 NVIDIA Qunatum-2– הדור הבא לטכנולוגיית התקשורת הישראלית

במסגרת כנס הטכנולוגיה GTC 2021, חשף מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ג'נסן וואנג, את פלטפורמת NVIDIA Qunatum-2 שתיקח את מחשוב העל (Supercomputing) לגבהים חדשים: ישירות לענן. הפלטפורמה פותחה במלואה על ידי אלפי עובדי אנבידיה בישראל, בשבעת מרכזי הפיתוח של החברה הפזורים מצפון לדרום: בתל חי, יוקנעם, רעננה, תל אביב, ירושלים, באר שבע וקרית גת.

פלטפורמת NVIDIA Qunatum-2 מהווה לדור הבא לטכנולוגיית התקשורת InfiniBand, והיא פלטפורמת התקשורת קצה-לקצה המתקדמת ביותר שאיי פעם פותחה. היא כוללת תמיכה בתקשורת במהירות 400Gbps, ומורכבת מ-3 יחידות קצה:

  • שבב NVIDIA BlueField-3 – יחידת העיבוד למרכזי נתונים (DPU – Data Processing Unit) המבוססת ליבות ARM
  • שבב התקשורת ConnectX-7 שמיוצר בהליך7 ננומטר ומכפיל את קצב הנתונים של קודמו
  • מתג ה-Quantum-2 Switch המכיל 57 מיליארד טרנזיסטורים

 

"הדרישות של מרכזי מחשוב העל והענן הציבורי מתחילות להתמזג", אמר גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב על ותקשורת בNVIDIA". הם חייבים לספק את הביצועים הטובים ביותר שניתן להשיג לטובת הדור הבא של מחשוב העל, הבינה המלאכותית ואתגרי ה-Data Analytics', תוך בידוד של עומסי העבודה באופן מאובטח והתאמה לדרישות המשתמשים השונים. החזון של מרכזי הנתונים המודרניים הופך לאמיתי בזכות NVIDIA Quantum-2 InfiniBand" הוא הוסיף.

קוואנטום-2 מיועדת לקחת את מחשוב העל לעידן החדש המחבר בין מחשוב על לענן: Cloud-Native Supercomputing. פלטפורמת התקשורת החדשה שפותחה בישראל תחסוך 7% מצריכת החשמל של מרכזי הנתונים המודרניים, לצד חיסכון של 7% בגודל מרכזי הנתונים וביצועים משופרים עד פי 3. להודעה המלאה.

NVIDIA Omniverse – מגוון חידושים לטכנולוגיה המאפשרת פיתוח עולמות וירטואליים

בכנס GTC 2021 הכריזה אנבידיה על מגוון פיצ'רים חדשים לפלטפורמת NVIDIA Omniverse, המאפשרת חיבור ובנייה של עולמות וירטואליים ו"תאומים דיגיטליים". אלו מספקים קפיצת מדרגה ביכולותיה של הפלטפורמה, ומאפשרים להאיץ את אבולוציית האינטרנט מ-2D, לעולם תלת ממדי חדש. עד עתה, הורדה אומניברס על ידי למעלה מ-70,000 יוצרים עצמאיים, לצד יותר מ-700 חברות שבחרו לבצע בה שימוש עבור פיתוח עולמות וירטואליים, ובהן קבוצת BMW, אריקסון, Sony Pictures Animation ואחרים.

 

בין הפיצ'רים החדשים שמגיעים ל-Omniverse:

  • Omniverse VR – טכנולוגיית Ray Tracing בזמן אמת לתמונה מלאה (Full Image) מגיעה בפעם הראשונה למציאות מדומה, ומאפשרת למפתחים לייצר כלים תומכי VR לפלטפורמה, ולמשתמשי הקצה ליהנות מתמיכה מובנית ב-VR.
  • Omniverse XR Remote – תמיכה ביכולות מציאות רבודה (AR – Augmented Reality) ובמצלמות וירטואליות, שתאפשר למעצבים לצפות בקבצי המקור שלהם עם תמיכה ב-Ray Tracing גם ממכשירי iOS ואנדרואיד.
  • Omniverse Farm – פיצ'ר זה יאפשר לצוותים להשתמש במספר תחנות עבודה או שרתים בעת ובעונה אחת על מנת להניע משימות רינדור (Rendering), הפקת דאטה סינתטי (Synthetic Data Generation) והמרת קבצים.
  • Omniverse Showroom – פיצ'ר הזמין כאפליקציה בגרסת הבטא הפתוחה ל-Omniverse, ומאפשר למשתמשים ללא רקע טכני לשחק ולהתאים הדמיות המציגות את יכולות פלטפורמת Omniverse בכל הנוגע לרינדור והדגמת Real-Time Physics.

עוד חושפת אנבידיה כי פלטפורמת Omniverse Enterprise תהיה זמינה החל מהיום. הפלטפורמה מאפשרת לצוותי עיצוב מסביב לעולם לעבוד ולשתף פעולה במקביל, בזמן אמת ובמרחב וירטואלי משותף – מכל מכשיר. לכל הפרטים.

NVIDIA Omniverse Avatar

אנבידיה מכריזה היום (ג', 9.11) על פלטפורמה טכנולוגית חדשה בשם Omniverse Avatar שתאפשר את פיתוחים של אווטארים אינטראקטיביים המונעים באמצעות בינה מלאכותית (AI Enabled Avatars) ותומכים בטכנולוגיית Ray Tracing. הפלטפורמה החדשה מתאפשרת הודות לחיבור בין הטכנולוגיות של אנבידיה בתחומי: זיהוי שפה טבעית (NLP), ראייה ממוחשבת, סימולציה, טכנולוגיות המלצה ועוד.

האווטארים שיווצרו במסגרת Omniverse Avatar יוכלו לראות, לדבר ולקיים דיאלוג ושיחה על מגוון רחב של נושאים, תוך הבנת שפה טבעית. הפלטפורמה מיועדת ליצירה של אווטארים מותאמים אישית עבור מגוון עצום של תעשיות ותחומים: מהזמנה במסעדות וביצוע פעולות בנקאיות דרך קביעת תורים אישיים וביצוע הזמנות, ועד לגיימינג, רובוטים ושירות לקוחות בזמן אמת.

"עידן העוזרים הוירטואליים החכמים הגיע", אמר ג'נסן וואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה. "פלטפורמת Omniverse Avatar משלבת את טכנולוגיות הגרפיקה, הסימולציה והבינה המלאכותית של אנבידיה לטובת יצירתו של אחד מיישומי ה-Real-Time המורכבים ביותר שאיי פעם נוצרו. אפשרויות השימוש בעוזרים וירטואליים ורובוטים אינטראקטיביים מדהימות ומרחיקות לכת", הוא הוסיף.

mniverse Avatar מהווה חלק מ-NVIDIA Omniverse, פלטפורמת עולמות וירטואליים לסימולציה ושיתופי פעולה. בכנס GTC הציג וואנג מספר דוגמאות שבוצעו באמצעות הפלטפורמה, ובהן "פרויקט טוקיו" (Project Tokkio), אותו הציג במסגרת השידור המרכזי בכנס GTC 2021. במסגרת פרויקט זה, הוא הציג כיצד מספר קולגות מקיימים שיחה בזמן אמת עם אווטאר שנוצר כצעצוע בדמותו של מייסד אנבידיה, על נושאים כמו ביולוגיה ואקלים. כמו כן, בחלק אחר של הפרויקט פותח אווטאר לעמדת קיוסק מדברת, המסוגל לראות, לשוחח ולהבין לקוחות המבצעים דרכו הזמנה בשפה טבעית.

כמו כן, הוא הציג מימושים נוספים לפלטפורמת אומניברס אווטאר, והם: NVIDIA DRIVE Concierge לעולם הרכב ואת Project Maxine עבור שיחות ועידה. המוצרים והטכנולוגיות מבית אנבידיה המרכיבים את Omniverse Avatar כוללים את: NVIDIA Riva, NVIDIA Megatron 530B, NVIDIA Merlin, NVIDIA Metropolis, NVIDIA Video2Face & Audio2Face. אלו שולבו בפלטפורמה החדשה כשהם מעובדים בזמן אמת באמצעות NVIDIA Unified Compute Framework.

NVIDIA Omniverse Replicator

עוד כחלק מפלטפורמת אומניברס, חשפה אנבידיה היום את Omniverse Replicator, מנוע ליצירת דאטה-סינתטי עבור אימון מודלים של בינה מלאכותית ורשתות נוירונים עמוקות. יצירת הדאטה-הסינטתי והסימולציה שלו מבוצעים בעולם וירטואלי המבוסס על פלטפורמת אומניברס, ומאפשרים למלא חללים שאינם ניתנים למילוי בעולם האמיתי.  הפלטפורמה החדשה תאפשר להרחיב את הפעולה היקרה של איסוף נתונים מהעולם האמיתי, עם היכולת לייצר נתונים מגוונים בקנה מידה גדול, עם דיוק פיזי והתאמה לצרכים של מפתחים במגוון תחומים. להודעה המלאה.

שני המימושים הראשונים ל-Omniverse Replicator יהיו:

NVIDIA DRIVE Sim  – עולם וירטואלי בו נמצאים תאומים דיגיטליים של רכבים אוטונומיים, המאפשר לגשר על פערי נתונים מהעולם האמיתי ולבחון מגוון רחב של תרחישים אמיתיים, לרבות מצבים נדירים או מסוכנים שלא ניתן לבחון בבטחה או באופן קבוע בעולם האמיתי. הדאטה הסינתטי שמופק מתרחישים אלו, ישמש לטובת אימון מודלים של בינה מלאכותית לרכב אוטונומי. להודעה המלאה.

NVIDIA Isaac Sim  – עולם וירטואלי בו נמצאים תאומים דיגיטליים של רובוטים מסוגים שונים. Isaac Sim המונע דרך Omniverse Replicator מאפשר לייצר דאטה סינתטי הנדרש על מנת להתגבר על פערי העולם האמיתי ולאמן מודולי בינה מלאכותית המיועדים לרובוטיקה. להודעה המלאה.

אנבידיה ולוקהיד מרטין משתפות פעולה לרתום את הבינה המלאכותית ו-Omniverse ללחימה בשריפות

עוד הכריזה אנבידיה בכנס על שיתוף פעולה עם חברת לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) לטובת פיתוחה של סימולציית Digital Twin ומעבדת בינה מלאכותית לטובת התמודדות עם שריפות. החברות הכריזו כי יקימו יחד את מעבדת ה-AI הראשונה בעולם המיועדת לחיזוי ותגובה של שריפות ענק.

במסגרת שיתוף הפעולה, המעבדה תבצע שימוש בטכנולוגיית NVIDIA Omniverse לטובת יצירת סימולציות עולם וירטואלי שיאפשרו לעבד את נתוני השריפה, להבין את עוצמתה ולחזות את התקדמותה. באמצעות יצירה של שריפות מחדש כתאום דיגיטלי (Digital Twin) מדויק פיזית, תוכל המערכת להציע את הפעולות הנדרשות על מנת להשיג שליטה על האש ולדכא את השריפה בצורה הטובה ביותר. להודעה המלאה.

NVIDIA Jetson AGX Orinמחשב על לביצועי AI בגודל כף-יד

עם למעלה מ-850 אלף מפתחים ויותר מ-6,000 חברות המבצעות שימוש בה, פלטפורמת Jetson מניעה את מהפכת ה-AIOT והרובוטיקה. בכנס GTC 2021 חושפת אנבידיה את הדור הבא בסדרה, זהו ה-NVIDIA Jetson AGX Orin.

ה-Jetson AGX Orin מביא את ארכיטקטורת Ampere לסדרת מוצרי ג'טסון, והוא מחשב העל הקטן והחזק ביותר בעולם לרובוטיקה, מכונות אוטונומיות, מכשור רפואי ומוצרי Embedded אחרים. Jetson AGX Orin מציע כוח עיבוד משופר עד פי 6 ומסוגל לבצע עד ל-200 טריליון פעולות בשנייה, בדומה לשרת המונע באמצעות מעבד גרפי (GPU) – אך בגודל של כף יד.

הוא כולל מעבד (CPU) בעל 12 ליבות מסוג ARM A78 ומעבד גרפי בארכיטקטורת Ampere עם ליבות Tensor, יחד עם זיכרון DRAM מסוג LPDDR5 בנפח של 32 גיגה-בייט ובקצב של 204GB/s. ה-NVIDIA Jetson AGX Orin יהיה זמין החל מהרבעון הראשון לשנת 2022. להודעה המלאה.

NVIDIA DRIVE Hyperion 8 – פלטפורמת קצה לקצה עבור רכבים אוטונומיים

אנבידיה חושפת בכנס הטכנולוגיה השנתי שלה, GTC 2021, את פלטפורמת הרכב אוטונומי המלאה NVIDIA DRIVE Hyperion 8. הפלטפורמה החדשה כוללת סט חיישנים מלא עם תמיכה בחיישני Sony, Luminar, Continental ועוד, לצד ארכיטקטורת המחשוב הנדרשת לטובת ייצורו של רכב אוטונמי.

DRIVE Hyperion 8 פותחה לרמות הגבוהות ביותר של פונקציונליות, בטיחות והגנת סייבר, והיא תהיה מודולרית לחלוטין – כך שלקוחות החברה יוכלו להחליט באילו מחלקי הפלטפורמה ירצו לבצע שימוש: מליבת המחשוב ועד ליכולות AI Cockpit.

הפלטפורמה החדשה לרכב אוטונומי מבית אנבידיה כוללת 12 מצלמות, תשעה רדארים, 12 חיישני Ultrasonic ו-LIDAR קדמי. לצד אלו, כוללת הפלטפורמה זוג מערכות על שבב (System on Chip) מסוג NVIDIA DRIVE Orin. פלטפורמת NVIDIA DRIVE Hyperion 8 זמינה החל מהיום לרכבים ממודל 2024. להודעה המלאה.

NVIDIA Clara Holoscan – האצת בינה מלאכותית במכשור רפואי

בכנס GTC 2021 חשפה אנבידיה את פלטפורמת המחשוב Clara Holoscan המיועדת להאצת חישובי בינה מלאכותית בתחום המכשור הרפואי. הפלטפורמה, הבנויה כפתרון קצה-אל-קצה, תאפשר למפתחים לייצר מיקרו-תהליכי עיבוד בינה מלאכותית שירוצו בעצימות נמוכה על מוצרי המכשור הרפואי, כאשר עיבוד המידע המורכב יועבר למרכזי נתונים. הפלטפורמה תאפשר להריץ בזמן אמת מודלים מבוססי פיזיקה, לצד האצת AI, עיבוד גרפיקה ברזולוציה גבוהה ועוד.

ארכיטקטורת Clara Holoscan כוללת את רכיבי התקשורת המהירה שפותחו בישראל, NVIDIA ConnectX SmartNIC, לצד מעבד גרפי (GPU) עוצמתי מדגם RTX A6000 ומערכת על שבב (SoC) מסדרת NVIDIA Orin עם 12 ליבות עיבוד בארכיטקטורת ARM. פלטפורמת המכשור הרפואי החדשה מספקת תשתית חישובית ומביאה את התמיכה בטכנולוגיות בינה מלאכותית ישירות למכשור הרפואי, עם יכולות האצת AI, ויזואליזציה וחיזוי – בזמן אמת.

NVIDIA RIVA Custom Voice

אנבידיה חשפה בכנס גם את NVIDIA Riva Custom Voice. זהו כלי חדש המאפשר לכל ארגון לייצר קולות אנושיים ייחודיים לעוזרים וירטואליים, תוך שימוש בכמות נתונים קטנה ותוך זמן קצר במיוחד. חברות וארגונים שיבצעו שימוש בכלי, שמגיע גם כחלק מפלטפורמת Omniverse Avatar, יוכלו לפתח את הקול הייחודי שלהם תוך שעות ספורות – לעומת מספר שבועות. על מנת לייצר את הקול הייחודי של ארגונים וחברות, אלו יידרשו לכמות נתונים מועטה – 30 דק' אודיו. ב-Riva Custom Voice בוצע שימוש ב-Project Tokkio ובטכנולוגיית NVIDIA DRIVE Concierge. להודעה המלאה.

שתפו את הכתבה:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

כתבות נוספות

חדשות : Samsung , מאפשרת שימוש ביכולות ה-Galaxy AI בעדכון האחרון לעוד מכשירים
חדשות : Samsung , מאפשרת שימוש ביכולות ה-Galaxy AI בעדכון האחרון לעוד מכשירים
השקה : Logitech Mk950 – סט מקלדת ועכבר אלחוטיים
השקה : Logitech Mk950 – סט מקלדת ועכבר אלחוטיים
השקה : Msi Claw – הטופר הגיע , קונסולת הגיימינג הניידת הושקה בישראל
השקה : Msi Claw – הטופר הגיע , קונסולת הגיימינג הניידת הושקה בישראל
סקירה: לנובו ThinkPad P14s Gen 4
סקירה: לנובו ThinkPad P14s Gen 4
סקירה : כמה קטנות ככה גדולות – אוזניות Jlab Jbuds Mini
סקירה : כמה קטנות ככה גדולות – אוזניות Jlab Jbuds Mini
השקה : AGON PRO AG456UCZD – מסך גיימינג קעור במיוחד עם קצב רענון 240 הרץ
השקה : AGON PRO AG456UCZD – מסך גיימינג קעור במיוחד עם קצב רענון 240 הרץ
חדשות : Polar חשפה את השעון Grit X2 Pro – שעון ספורט קשוח במיוחד
חדשות : Polar חשפה את השעון Grit X2 Pro – שעון ספורט קשוח במיוחד
previous arrow
next arrow

שמרו על קשר

אנו עושים הכל על מנת לספק לכם תוכן איכותי אמין ומקורי במידה ומצאתם טעות או לכל נושא אחר אנא מלאו את הפרטים למטה ונחזור אליכם במהירות האפשרית.