פיליפס ישראל חוגגת 20 שנות חדשנות

ביחד עם לקוחותיה, עובדי החברה ובכירים באקו-סיסטם החדשנות בתחום הבריאות בישראל, ציינה היום פיליפס ישראל 20 שנות חדשנות וצמיחה באירוע שהתקיים בגן האירועים "טרה" בקיסריה. לצד פאנלים והרצאות אשר הועברו על ידי בכירי פיליפס מהארץ ומהעולם, הציגו פיליפס ושותפיה במסגרת האירוע מגוון רחב של פתרונות חדשניים, כמו לדוגמא ה-IntelliSpace Portal  זוכה הפרסים, הדור הבא של פלטפורמת הרדיולוגיה לוויזואליזציה מתקדמת של פיליפס הממנף עיבוד מתקדם של תמונות ובינה מלאכותית כדי לספק תובנות קליניות, להגדיל ביטחון במתן אבחנות, לפשט תהליכי עבודה ולהפחית את זמן הדיווח.

לפני 20 שנה רכשה פיליפס העולמית את חטיבת הטומוגרפיה הממוחשבת (CT) של חברת אלסינט, אשר נחשבה לאחת מחלוצות תעשיית ההיי-טק בישראל, בצעד שסימן את תחילתם של שני עשורי צמיחה וחדשנות של פיליפס בתחום טכנולוגיות הבריאות (Health-Tech) בישראל.

באותה תקופה, עבדו בחטיבה כ-180 איש אשר עסקו במחקר, פיתוח ויצור של הדור הבא בתחום ה-CT. היום פועלת פיליפס ישראל ב-5 אתרים ברחבי הארץ ומעסיקה כ-1,700 עובדים במחקר, פיתוח ויצור מתקדם של פתרונות חדשניים בתחומי ההדמיה הרפואית, הרדיולוגיה, האונקולוגיה, הקרדיולוגיה ומערכות המידע הרפואי. פיליפס ישראל היא גם היצואנית המובילה בישראל בתחום ה-Health-Tech.

במהלך השנים, דורות הסורקים הלכו והשתכללו והפתרונות שהוצגו ממרכז המו"פ והיצור של פיליפס בחיפה הצליחו לאפשר כיסוי בדיקה טוב יותר ורחב יותר של גוף הנבדק  אשר סיפק  תוצאות מדויקות יותר ואף צמצם את זמן הבדיקה ואת החשיפה לקרינה. מספר החיישנים הנעים סביב החולה הלכו וגדלו עם הפיתוחים הטכנולוגיים ואיכות ההדמיה השתפרה. חלק מפיתוחים אלו אף זיכו את המפתחים בפרס ישראל.

ב-2016 הושק פתרון CT  ספקטרלי, ה-IQon Spectral, סורק CT  שעשה לראשונה בעולם שימוש בצבעים שקיימים בקרני הרנטגן. הפתרון החדשני ביותר שפותח בחיפה  הוא ה- Spectral CT 7500 שהושק רק בחודשים האחרונים ומאפשר סריקה ספקטרלית של החזה בפחות משנייה.

ישראל מהווה עבור פיליפס מוקד חשוב לחדשנות בתחום הבריאות. על רקע זה, צומחת החברה באופן אורגני בישראל ובמקביל, משקיעה גם בחדשנות הישראלית. אחת הדוגמאות לאסטרטגיית ההשקעות של פיליפס בחדשנות ישראלית היא השקת סנארה ונצ'רס (Sanara Ventures) ב-2015, פלטפורמת השקעות וחממה לחדשנות רפואית משותפת לפיליפס, טבע ולרשות החדשנות, השואפת להצמיח חברות טכנולוגיה מבטיחות בתחומי הרפואה הדיגיטלית וציוד רפואי בתחום הבריאות.  

בשנים האחרונות ביצעה פיליפס מספר רכישות אסטרטגיות בישראל. ב-2015 רכשה את חברת המכשור הרפואי וולקנו (סניף פיתוח בישראל) בתחום הקרדיולוגיה; ב-2018 רכשה את EPD, המפתחת מערכות הדמיה וניווט לטיפול בהפרעות קצב לב וב-2019 רכשה את אלגוטק, המפתחת מערכות מידע ועיבוד בתחום ההדמיה הרפואית.

לצד זה, משקיעה פיליפס העולמית רבות בחברות ישראליות. רק בשנה האחרונה חתמה החברה על הסכמים לשיתוף פעולה עם מספר סטארטאפים ישראליים. בדצמבר 2020 הכריזה פיליפס על שיתוף פעולה עם חברת CyberMDX הישראלית כדי לספק פתרונות אבטחת מידע שנועדו להגן על מערכות ומכשירים רפואיים מחוברים. באותו החודש הכריזה פיליפס על שיתוף פעולה עם חברת InSightec הישראלית כדי להרחיב את הגישה לאולטרסאונד ממוקד מונחה MR עבור ניתוחים נוירוכירורגים ללא צורך בחתכים. במרץ 2021 הוכרז שיתוף הפעולה של פיליפס עם חברת DiA Imaging Analysis הישראלית כדי לשפר את ניתוח תוצאות בדיקות  האולטרסאונד

באמצעות בינה מלאכותית; ובאפריל האחרון הודיעה פיליפס כי היא משתפת פעולה עם חברת Ibex Medical Analytics  הישראלית כדי להאיץ אימוץ פתרונות פתולוגיה דיגיטלית מבוססי בינה מלאכותית.

כמן כן  בוצעה השקעה נוספת בסטארטאפ הישראלי Sweetch, השואף לעזור לחולים כרוניים להתמיד בטיפול שלהם ולהקל על הטיפול הרפואי והתרופתי.

דר' אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל, אמרה בברכתה, "לישראל נקשרו לא מעט כתרים בהקשר של היכולת להביא חדשנות ובצדק. ישראל היא לא המדינה היחידה בעולם שמציגה חדשנות, אבל ללא ספק, הכמות ואיכות החדשנות היוצאת מישראל היא יוצאת דופן. מהניסיון שלנו בפיליפס, אנחנו יודעים להגיד שללא היצירתיות, המסירות, הנחישות וההתמדה של הכישרונות שלנו וללא שיתופי פעולה עם האקו-סיסטם הישראלי הייחודי, ההצלחה והחדשנות שאותה אנו חוגגים היום לא היו אפשריות.

"כחברה טכנולוגית מובילה, החורטת על דגלה חדשנות שמשפרת את חייהם של בני האדם, שיתופי הפעולה של פיליפס ממשיכים גם עם הקהילה, האקדמיה, בתי החולים והמערכת הרפואית כולה, ולא פחות חשוב – עובדי פיליפס שלוקחים חלק בתוכניות שונות לקידום ועידוד החינוך הטכנולוגי והמדעי במדינת ישראל".

שתפו את הכתבה:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

כתבות נוספות

השקה : Msi Claw – הטופר הגיע , קונסולת הגיימינג הניידת הושקה בישראל
השקה : Msi Claw – הטופר הגיע , קונסולת הגיימינג הניידת הושקה בישראל
סקירה: לנובו ThinkPad P14s Gen 4
סקירה: לנובו ThinkPad P14s Gen 4
סקירה : כמה קטנות ככה גדולות – אוזניות Jlab Jbuds Mini
סקירה : כמה קטנות ככה גדולות – אוזניות Jlab Jbuds Mini
השקה : AGON PRO AG456UCZD – מסך גיימינג קעור במיוחד עם קצב רענון 240 הרץ
השקה : AGON PRO AG456UCZD – מסך גיימינג קעור במיוחד עם קצב רענון 240 הרץ
חדשות : Polar חשפה את השעון Grit X2 Pro – שעון ספורט קשוח במיוחד
חדשות : Polar חשפה את השעון Grit X2 Pro – שעון ספורט קשוח במיוחד
השקה : Xiaomi משיקה בישראל צמיד כושר וסדרת שעונים חדשה
השקה : Xiaomi משיקה בישראל צמיד כושר וסדרת שעונים חדשה
השקה : זוג אוזניות חדשות לחברת CMF ה-Buds ו- Neckband Pro מושקות בישראל
השקה : זוג אוזניות חדשות לחברת CMF ה-Buds ו- Neckband Pro מושקות בישראל
previous arrow
next arrow

שמרו על קשר

אנו עושים הכל על מנת לספק לכם תוכן איכותי אמין ומקורי במידה ומצאתם טעות או לכל נושא אחר אנא מלאו את הפרטים למטה ונחזור אליכם במהירות האפשרית.