השקה : Intel משיקה את הדור ה-5 למעבדים מסדרת ה-Core Ultra וסדרת ה-Xeon

חמישי. ניו-יורק, 14.10.23; באירוע בנושא "AI בכל מקום" שנערך היום בניו-יורק, הכריז פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, על השקתו הרשמית של פורטפוליו המוצרים החדשני ביותר של החברה שמיועד לספק ללקוחות פתרונות AI בכל מקום – במחשב האישי, במרכזי הנתונים, בענן, ברשת ובמחשוב קצה. "אנו פותחים עידן חדש של AI PC הכולל עוזרים אישיים ומודלי שפה קטנים LLMs, הפועלים על המכשירים האישיים שלנו. ככל שהעולם מתקדם לעבר יותר אפליקציות המשלבות בינה מלאכותית, יש משמעות ניכרת למעבר לעיבוד AI על המחשב ולא בענן", הסביר גלסינגר.

ההשקה כוללת את משפחת מעבדי Intel® Core™ Ultra mobile (שם קוד "מטאור לייק") המיועדת ללפטופים ואת משפחת מעבדי Intel® Xeon® מהדור ה-5 (שם קוד "אמרלד רפידס") לדאטה סנטרים, המציגה קפיצה מדרגה בביצועי בינה מלאכותית עבור שוק הענן. רכיבים וטכנולוגיות במעבדי אולטרא קור, ליבות המחשוב של שני המעבדים החדשים והמאיצים המובנים ל- AI של מעבדי Intel® Xeon® מהדור ה-5 פותחו בישראל; מעבדי Intel® Xeon® מיוצרים במפעל בקרית גת.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של טכנולוגיה ואנשים

מחשבים אישיים המבוססים על Intel Core Ultra ושרתי Intel® Xeon® מהדור ה-5 זמינים כעת למכירה בשוק הרחב.  במהלך השנה הבאה, Intel Core Ultra ישולב ביותר מ-230 סוגי לאפטופים שונים של יצרני מחשבים ניידים ומחשבים אישיים ברחבי העולם. באינטל ציינו כי מחשבים אישיים שיתנו מענה לפתרונות AI יהוו 80% משוק המחשבים האישיים עד 2028 ויספקו כלים חדשים לדרך שבה אנו עובדים, לומדים ויוצרים.

גלסינגר הציג לראשונה פרוסת סיליקון של שבב Intel® Gaudi®3, מאיץ הבינה המלאכותית של הדור הבא המיועד ללמידה עמוקה ומודלים ג'נרטיבים בקנה מידה גדול, שצפוי להגיע לשוק בשנה הבאה. עם הביקוש הגובר לפתרונות בינה מלאכותית גנרטיביים, אינטל מצפה לתפוס נתח גדול יותר משוק המאיצים בשנת 2024 עם חבילת מאיצי הבינה המלאכותית שלה בראשות גאודי.

"אנו מפתחים יכולות ופתרונות בינה מלאכותית כדי להגדיל את הפוטנציאל האנושי לשפר את הכללה ואת הנגישות", אמר גלסינגר. "הגיוון של אקו סיסטם פתוח לצד המוצרים החדשים והחזקים האלה שאנו משיקים היום – מהווה ספקטרום מלא של פלטפורמות חומרה ותוכנה משולבות יכולות AI מתקדמות, והוא יביא את הבינה המלאכותית לכל מקום". עוד הוסיף גלסינגר כי חדשנות בתחום בבינה מלאכותית צפויה להעלות את ההשפעה של הכלכלה הדיגיטלית עד לשליש מהתוצר המקומי הגולמי העולמי.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של טכנולוגיה ואנשים

אינטל קור אולטרא – מביא את בשורת “AI PC” וגל חדש של יישומים

כמעבד הראשון שנבנה על טכנולוגיית ייצור Intel4, אולטרא קור מייצג את השינוי הארכיטקטוני הגדול ביותר של החברה מזה 40 שנה ופותח רשמית את עידן ה-"AI PC" עם שבב שמספק שיפורים בכל חזית: מחשוב מעבד, גרפיקה, כוח, חיי סוללה וחוויות AI. המעבד החדש הוא הראשון לכלול NPU (neural processing unit), מאיץ AI מובנה על השבב של אינטל שמספק רמה חדשה של תאוצת AI עם יעילות אנרגיה טובה פי 2.5 מדור המחשבים הקודם  13 Gen Intel® Core.

גלסיגר סיפר כי אינטל משתפת פעולה עם יותר מ-100 ספקי תוכנה, שצפויים להוציא לשוק המחשבים האישיים מאות יישומים חדשים מבוססי בינה מלאכותית. מדובר במגוון רחב של יישומים יצירתיים, פרודוקטיביים ומהנים שישנו את חוויית המחשב האישי. עבור לקוחות פרטיים ומסחריים, משמעות הדבר היא כי מערך גדול ורחב יותר של אפליקציות מבוססות AI ירוץ בצורה מיטבית על אינטל Core Ultra, במיוחד לעומת פלטפורמות מתחרות. כך למשל יוצרי תוכן שעובדים ב Adobe Premier Pro  ייהנו מביצועים משופרים ב-40% לעומת התחרות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של טכנולוגיה ואנשים

מעבד Xeon החדש של אינטל: זינוק משמעותי בביצועים וביעילות

משפחת מעבדי Xeon מהדור החמישי של אינטל המושקים היום, מספקים ביצועי בינה מלאכותית משופרים לדאטה סנטרים, לענן ולרשת ומציגים שיפור של 21% בביצועים לעומת הדור הקודם.Xeon  הוא המעבד הראשי היחיד למרכזי נתונים הכולל מאיצים מובנים ל- AI, המפותחים כאן בישראל, כאשר הדור החדש מציג עד 42% עלייה בביצועי Inference  וכיול על מודלים גדולים עד 20 מיליארד פרמטרים.

במהלך האירוע, IBM הודיעה כי מעבדי Intel Xeon מהדור ה-5 השיגו עד 2.7 פעמים יותר תפוקת שאילתות בפלטפורמת watsonx.data שלה בהשוואה למעבדי Xeon מהדור הקודם. גוגל קלאוד, שתפרוס את הדור החמישי של Xeon בשנה הבאה, ציינה כי פאלו אלטו (Palo Alto Networks) חוותה שיפור ביצועים של פי 2 במודלים של למידה עמוקה לזיהוי איומים, באמצעות ההאצה המובנית בדור הרביעי של Xeon דרך Google Cloud.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של טכנולוגיה ואנשים

האצה ופתרונות AI בכל מקום עבור המפתחים

באינטל אומרים כי השימושים באפליקציות AI במחשבים צפוי להגיע לשוק של 445 מיליארד דולר עד סוף העשור הנוכחי, בו בינה מלאכותית תהיה עומס העבודה הצומח ביותר.

במקרים רבים, לקוחות ישתמשו בשילוב של פתרונות בינה מלאכותית שמתאימים לעסק שלהם. אם נקח לדוגמה את Zoom, שמריצה עומסי עבודה של בינה מלאכותית על מערכות לקוח מבוססות Intel Core ופתרונות ענן מבוססיIntel Xeon, נראה כי היא משתמשת בבינה מלאכותית לא רק כדי להחליש את רעש נביחת הכלב של השכן ולעמעם את הרקע של המשרד הביתי המבולגן, אלא גם כדי ליצור סיכום פגישה ולשלוח בדוא"ל.

אינטל לא רק מציעה טכנולוגיות חומרה לבינה מלאכותית, אלא גם שואפת להפוך אותן לנגישות וקלות לשימוש ככל האפשר. משמעות הדבר היא לבנות תאוצה בתוך מסגרות הבינה המלאכותית שמפתחים משתמשים בהן (כמו PyTorch ו-TensorFlow) ולהציע ספריות בסיס מעין דרך oneAPI כדי להפוך את התוכנה לניידת ובעלת ביצועים גבוהים על פני סוגים שונים של חומרה.

כלי פיתוח מתקדמים, כולל oneAPI המקורי של אינטל וכלי העבודה OpenVINO, עוזרים למפתחים לנצל את תאוצת החומרה לעומסי עבודה ופתרונות של בינה מלאכותית ולבנות, לייעל ולהפיץ במהירות מודלים של בינה מלאכותית על פני מגוון רחב של יעדי הסקה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של טכנולוגיה ואנשים

הנתונים מאחורי מטאור לייק

  • מבוסס בפעם הראשונה מזה 40 שנה על מעבד מודולרי
  • חיסכון של 79% באנרגיה: אינטל Core Ultra מציע צריכת חשמל נמוכה עד 79% לעומת המתחרים בסגמנט המחשבים 28 ואט עבור מחשבים ניידים דקים.
  • מהיר יותר ב-11%: הליבה החדשה (P-core) מספקת עד 11% ביצועים מהירים יותר לעומת המתחרים בישומים שדורשים כמה ליבות.
  • מהיר יותר ב-12%: עד 12% ביצועים מהירים יותר לעומת המתחרים ביישומים שדורשים ליבה אחת.
  • ביצועי גרפיקה כפולים: כמעט כפול ביצועי גרפיקה לעומת הדור הקודם.
  • פי 3 יותר יישומי AI לעומת המתחרים המבוססים על פיתוחים של צד שלישי (ISV)
  • 230 עיצובים: מטאור לייק יגיע בלמעלה מ-230 סוגים שונים של מחשבי AI
  • שיפור של 25%: בחיי סוללה במהלך צפייה בוידאו לעומת הדור הקודם.
  • שיפור של 35%: בחיי סוללה לפעילות ביישומים משרדיים לעומת הדור הקודם.
  • 100 מיליון: אינטל מתכננת להביא את בשורת ה-AI על יותר מ-100 מיליון מחשבים עד 2025.
  • 90 משחקים נתמכים: על ידי טכנולוגיית ה-AI של אינטל, XeSS.
  • יותר מ-10 שעות: חיי סוללה בעולם האמיתי עבור מחשבים ניידים של Intel Evo.
  • 70 עיצובים: מעל 70 סוגי לאפטופים של אינטל Core Ultra יצאו לשוק עם תמיכה ב-Wi-Fi 7.
  • 9 ג'יגה-ביט לשנייה: מהירויות תיאורטיות מרביות עם טכנולוגיית Wi-Fi 7, כמעט פי 2.5 מהירות מ-Wi-Fi 6E.

שתפו את הכתבה:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

כתבות נוספות

חדשות : האוזניות החדשות של Nothing ה-Ear וה-Ear(a) הושקו בישראל
חדשות : האוזניות החדשות של Nothing ה-Ear וה-Ear(a) הושקו בישראל
חדשות : Insta360 , משיקה את ה-X4 מצלמת אקסטרים 8K
חדשות : Insta360 , משיקה את ה-X4 מצלמת אקסטרים 8K
סקירה : Dell Latitude 9440 – נייד פרימיום 2 באחד
סקירה : Dell Latitude 9440 – נייד פרימיום 2 באחד
חדשות : Samsung ושנקר מציגות אופנה ו-AI באירוע Galaxy Fashion Tech Show
חדשות : Samsung ושנקר מציגות אופנה ו-AI באירוע Galaxy Fashion Tech Show
חדשות : HP משיקה את OMEN17 – נייד לגיימרים עם יכולות AI
חדשות : HP משיקה את OMEN17 – נייד לגיימרים עם יכולות AI
סקירה: מצלמת אבטחה ביתית Provision PTCam-04
סקירה: מצלמת אבטחה ביתית Provision PTCam-04
סקירה : אוזניות CMF Buds Pro – על איכות לא צריך לשלם הרבה
סקירה : אוזניות CMF Buds Pro – על איכות לא צריך לשלם הרבה
previous arrow
next arrow

שמרו על קשר

אנו עושים הכל על מנת לספק לכם תוכן איכותי אמין ומקורי במידה ומצאתם טעות או לכל נושא אחר אנא מלאו את הפרטים למטה ונחזור אליכם במהירות האפשרית.