יצרנית האלקטרוניקה סמסונג (Samsung) מפגינה שוב את שליטתה בשוק הטלוויזיות העולמי ועומדת זו הפעם ה-18 ברציפות בראש מכירות הענף, עם אחוזי מכירת טלוויזיות של כמעט שליש משוק הטלוויזיות הבינלאומי.
הצלחה זו מיוחסת לדגמי QLED וה-OLED של החברה, שסך המכירות המצטברות של טלוויזיות ה-QLED (כולל דגמי ה-Neo QLED החדשים) מאז השקתן ב-2017, חצה את רף ה-40 מיליון יחידות. ב-2023 לבדה, הגיע סך המכירות של מוצרי ה-QLED ל-8.31 מיליון יחידות.
הנתונים החדשים מעידים כי סמסונג ממשיכה להוביל את תחום טלוויזיות הפרימיום, ובפרט בשוק הטלוויזיות הגדולות מ-75 אינץ, בטווח מחירים של מעל 2,500 דולר. החברה מחזיקה בנתח מרשים של 60.5% משוק המכירות של טלוויזיות שמחירן מעל 2,500 דולר, ובמקביל שומרת על ההובלה בשוק הטלוויזיות של מעל 75 אינץ' עם נתח של 33.9%. בנוסף, ובמיוחד הודות למכירות החזקות של דגמי ה-98 אינץ', היא שומרת על הובלה גם בשוק הטלוויזיות של למעלה מ-90 אינץ' עם 30.4% מנתח השוק.
בתחום הOLED, רשם בשנת 2023 קו הטלוויזיות של החברה מכירות בסך 1.01 מיליון יחידות, עם נתח שוק של 22.7%, כאשר הרחבת מוצרי ה-OLED ב-2024, צפויה להניב זינוק נוסף בנתח החברה.
"אנו גאים לזכות בהכרה כמובילי שוק הטלוויזיות העולמי כבר 18 שנה ברציפות, ורואים בכך הצהרת אמון ונאמנות מתמשכת של לקוחותינו", אמר סוק וו יונג, נשיא וראש חטיבת Visual Display ב-Samsung Electronics. "יש לנו מחויבות עמוקה לקידום ופיתוח הענף. מעבר לשיפור העצום באיכות התמונה, אנו מעוניינים להציע גם חוויות משמעותיות ובעלות ערך".
שנת 2024 הולכת ומצטיירת כשנה של חידושים משמעותיים עבור Samsung. עם פיתוחים מהותיים בביצועי המעבדים, ותכונות AI פורצות דרך. בתערוכת CES חשפה החברה את המעבד החדש ופורץ הדרך, NQ8 AI Gen3, שבישר את תחילת עידן מסכי ה-AI. הפיתוחים והחידושים בתחום השבבים וההשקעה ביכולות חדשניות צפויים להגדיר מחדש את ענף הטלוויזיות החכמות, עם יכולות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית, ולהעמיד את מסכי ה-AI בלב ליבו של הבית החכם.